استاندار همدان: ، صنعت گردشگری موتور محرک اقتصاد استان است

index_1.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در آیین بهره‌برداری از هتل آپارتمان هگمتانه که همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: گردشگری از جمله صنایع پیشران در این استان است که در آینده شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت مهم اقتصادی در این دیار خواهیم بود.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم برنامه های مختلفی از جمله حوزه های اقتصادی و گردشگری در دستور کار دارد که مجموعه مدیریتی استان همدان نیز به تاسی از همین سیاست ها، توسعه گردشگری را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در استان همدان یکی از صنایع پیشران است، گفت: برای توسعه اقتصادی این صنعت و بهره مندی از مزایای آن، فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات گردشگری امری مهم و ضروری است.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گسترده استان در زمینه میراث فرهنگی و آثار تاریخی، با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند می توان از این داشته ها در راستای جذب گردشگران استفاده بهینه کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه(منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان) هرچند در دوره‌های گذشته با تاخیر انجام شده است، تاکید کرد: ثبت‌ این اثر ارزشمند تاریخی به صورت جدی در حال پیگیری است به نحوی که اقدامات قابل توجه و خوبی در این زمینه انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: به طور یقین ثبت جهانی هگمتانه علاوه بر نقش موثر در جذب گردشگر، موتور محرک صنعت گردشگری استان نیز خواهد بود.

قاسمی فرزاد گفت: صنعت گردشگری استان در آینده رشد و توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد و ایجاد و بهره برداری از تاسیسات زیربنایی از جمله هتل آپارتمان هگمتانه می‌تواند نقش موثری در توسعه این صنعت و جذب گردشگران به استان ایفا کند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به دستاوردهای ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تصریح کرد: استقلال، آزادی و خوداتکایی از جمله مهم دستاوردهای است که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد.

وی گفت: با وجود شدیدترین تحریم‌ها و به خاطر اهداف‌ و آرمان‌ها، توانسته‌ایم با حفظ استقلال در راستای پیشرفت و توسعه کشور گام های موثری را برداریم. 

امروز و در نهمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی چندین پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، گردشگری و مخابرات با حضور استاندار همدان، در استان به بهره برداری رسید که مجموعه هتل آپارتمان هگمتانه یکی از این طرح‌ها در حوزه گردشگری است.

غ.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی