استاندار همدان: ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان 84 درصد است

استاندار همدان گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکي، ميزان رعايت پروتکل هاي بهداشتي در سطح استان 84 درصد و رعايت فاصله گذاري اجتماعي نيز 75 درصد است که ضمن تقدير از همراهي و همکاري خوب مردم دراين زمينه، اميدواريم اين ميزان براي قطع زنجيره انتقال ويروس به 100 درصد برسد.

مهندس شاهرخي استاندار همدان در حاشيه ستاد مقابله با کرونا استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: براساس بررسي هاي علمي انجام شده، منشا و عامل 53 درصد از موارد ابتلا به ويروس کرونا در اين استان، دورهمي‌ها و تماس‌هاي خانوادگي است.

وي اضافه کرد: تلاش دست‌اندر کاران ستاد استاني کرونا در يک ‌سال گذشته در امر پيشگيري، کنترل و مقابله با ويروس کرونا بسيار ارزشمند و قابل تقدير است که در اين زمينه بايد از همراهي و همکاري خوب مردم در رعايت پروتکل‌ها و تحمل سختي‌هاي ناشي از همه گيري ويروس از جمله تعطيلي واحدهاي توليدي، تجاري و کسب‌وکار و همچنين محدوديت هاي تردد و سفر به صورت ويژه قدرداني کنيم.

استاندار همدان اظهار داشت: استان همدان در شرايط زرد کرونايي قرار دارد که اين شرايط در ماههاي اخير از يک ثبات نسبي برخوردار بوده که آن هم به دليل رعايت مطلوب پروتکل هاي بهداشتي و همچنين تلاش کادر درمان و ستاد استاني مقابله با کرونا است.

وي تصريح کرد: البته بايد بدانيم که اين شرايط شکننده است و در صورت بي توجهي به دستورالعمل هاي بهداشتي مي تواند منجر به تغيير اوضاع و سخت شدن شرايط استان در زمينه خدمت رساني به بيماران و همچنين کنترل همه گيري ويروس شود.

شاهرخي افزود: کرونا از بين نرفته و ضعيف هم نشده بلکه جهش يافته است و تثبيت شرايط فعلي و ادامه روند بهبود براي عادي شدن شرايط بستگي به همکاري و همراهي مردم در رعايت پروتکل هاي بهداشتي دارد.

استاندار همدان با بيان اينکه نبايد شرايط را عادي فرض کنيم، تصريح کرد: عادي انگاري در شرايط فعلي بسيار خطرناک است چراکه هرگونه کم توجهي در زمينه اجراي دقيق پروتکل هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي به طور طبيعي مشکلات بيشتري را در حوزه حفظ سلامت عمومي و همچنين کادر درماان استان ايجاد مي کند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی