استاندار همدان: نهضت‌های یک‌صدسال اخیر متاثر از حرکت سید جمال‌الدین بودند

 photo_2022-03-10_18-06-33.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در کنگره سید جمال الدین اسدآبادی که با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  و مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: نهضت‌های یک‌صدسال اخیر متاثر از حرکت سید جمال‌الدین بودند.

استاندار همدان گفت: یکی از کسانی که توانست با حرکت خود پرچم مبارزه را از سال‌های متمادی علیه استبداد و استکبار به دست گیرد و توفیقات بزرگی نیز به دست آورد، سید جمال‌الدین اسدآبادی بود. سید جمال‌الدین اسدآبادی در مسیر مبارزه تلاش کرده و پادشاهان را به مسیر درست هدایت کرد.

وی تصریح کرد: سید جمال تلاش کرد با سفر به کشورهای مختلف شاهان استکباری را اصلاح کند و در راستای اصلاح مردم و تقویت خودباوری آن‌ها تلاش کرد.

قاسمی‌فرزاد، گفت: امام راحل نیز، به همه مسلمانان خودباوری را قبولاند و آنان را به این باور رساند.

وی گفت: سید جمال در مواجهه با استکبار در مصر علاوه بر افشاگری به منافع اقتصادی انگلستان ضربه سختی وارد کرد. وی به عنوان یک فرد مبارز توانست تاثیر شگرفی در مصر ، هند و ایران بگذارد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: سیدجمال‌الدین تاثیر و نقش بسزایی در مسیر مبارزه با استبداد و استکبار ایفا کرد.

وی با اشاره به نظر شهید مطهری در باره سید جمال‌الدین، گفت: از سید جمال‌الدین به نیکی یاد می‌کند، وی در کتاب خود، حرکت نهضت‌های یک‌صد سال اخیر را متاثر از حرکت سید جمال قلمداد می‌کند.

وی گفت: این مرد بزرگ، که توانست پرچم قیام‌ را به دست گیرد قابل احترام و تقدیر است.

استاندار همدان در پایان تاکید کرد: باید اندیشه و فکر سیدجمال‌الدین را دنبال و با برگزاری چنین همایش‌هایی به دیگر ملت‌ها معرفی شود.

photo_2022-03-10_18-06-36.jpgphoto_2022-03-10_18-06-27.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی