استاندار همدان: نوید احیای طرح ۱۲ هزار میلیارد تومانی در همدان پس از ۲۰ سال رکود

 170121368.jpg

استاندار همدان گفت: زیر ساخت های اجرای طرح بزرگ ۱۲ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در پتروشیمی ابن سینا که از مصوبات به زمین مانده سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۸۳ بوده آماده شده که می تواند تحول بزرگی در اقتصاد و ایجاد اشتغال این استان ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان ، احداث پروژه پتروشیمی ابن‌سینا از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ است که پس از سال ها همچنان و بنا به دلایل مختلف زیرساختی و اعتباری راکد مانده این طرح که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان فامنین احداث شود میزان پیشرفت فیزیکی آن کمتر از ۱۵ درصد اعلام شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان افزود: یکی از برنامه ها و اولویت های مهم در حوزه سرمایه گذاری اقتصادی احیای دوباره و آغاز عملیات اجرایی این طرح مهم و بزرگ اقتصادی در استان است که رایزنی ها، هماهنگی ها و پیگیری لازم در دولت و در سطح ملی در این راستا انجام شده است و امیدواریم که اجرای آن در دولت مردمی سیزدهم و با تلاش جهادی شتاب بیشتری گیرد.

وی با اشاره به برخی اقدام و دستاوردهای دولت سیزدهم نیز گفت: دهه فجر امسال ۹۵۶ طرح در استان همدان افتتاح و کلنگ زنی شد که آثار اجرای طرحهای عمرانی را می توان در روستاها و شهرهای استان به صورت ملموس دید.

وی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر ۱۵۰ طرح و پروژه عمرانی ، فرهنگی و ورزشی در استان کلنگ زنی شده است، یادآور شد: مجموعه استانداری همدان از ابتدا برنامه محور بوده است و با همین رویکرد برنامه های عملیاتی برای استان تدوین و اجرا شده است.

استاندار همدان گفت: مقرر شده است که یک برنامه سه ساله برای رشد ۷.۵ درصدی استان با رویکرد برنامه هفتم توسعه تدوین و ابلاغ شود که ۲.۵ درصد آن ناشی از عملکرد بهره ورانه دستگاههای اجرایی است و برای همه دستگاهها نقطه گذاری برنامه ای انجام خواهد شد.

وی گردشگری را یک از محورهای اصلی در توسعه استان همدان دانست که برای تهیه سند توسعه راهبردی گردشگری اعتبار قابل توجهی اختصاص یافته است.

قاسمی فرزاد بازارچه های عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی را یکی دیگر از برنامه های اجرایی در استان همدان عنوان کرد که اعتبار مناسبی برای آن پیش بینی شده است و جامعه هدف آن زنان سرپرست خانوار است.

وی با اشاره به اینکه اساس خدمت رسانی به مردم است، افزود: دشمنان از به اغتشاش کشیدن کشور که با درایت کنترل شد عصبانی و ناامید هستند و ممکن است به اقدامات خشن نیز روی بیاورند.

استاندار همدان گفت: جهاد تبیین وظیفه همه است و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز وحدت و انسجام کشور را به نمایش می گذارد.

وی تاکید کرد: تخصیص های خوبی برای استان همدان در راه است و این اعتبارات در سال ۱۴۰۲ صرفا برای طرحهای تعریف شده اختصاص می یابد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی