به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمیفرزاد در ستاد تنظیم بازار استان، ضمن تعیین اعضا کارگروه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان و وظایف آنها طبق ابلاغیه وزارت کشور توضیح داد، و گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور وظایف کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار تعیین شده است.
استاندار همدان افزود: کلیه اعضا باید طبق دستورالعمل تعیین شده وظایف خود را در سطح استان و شهرستان انجام دهند. فرمانداران بر اساس وظایف تعیین شده در این ابلاغیه، نظارتهای لازم را بر کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستانی را به طور جدی انجام دهند.
وی گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور، وظایف کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استانی به شرح زیر است:
1. پایش مستمر وضعیت بازار استان
2️.پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان
3.تدوین برنامههای عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار استان
5.برنامهریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج برای نظارت بر بازار استان
6.آسیبشناسی برنامههای تنظیم بازار استانی و شهرستانی و ارائه راهکارهای لازم برای بهبود نحوه ارتباط کلیه دستگاههای متولی تنظیم بازار استان
7. تصمیمگیری در خصوص نحوه اطلاعرسانی نتایج اقدامات مشترک در رسانهها
لازم به ذکر است که کمیته شهرستانی نیز با وظایف مشابه در سطح شهرستان تشکیل گردد.