استاندار همدان گزارش داد: ۳۳۶هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده است

image_2022_3_28-8_0_21_362_tWv.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر‌ که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، در راستای ارائه گزارشی از آخرین اقدامات ستاد اجرایی سفر استان، گفت: تاکنون ۲۵ جلسه توسط کمیته‌های زیرمجموعه و کمیته‌های شهرستانی ستاد خدمات سفر برگزار شده است.

وی افزود: ۵۱۴ مصوبه در جهت ارائه خدمات هرچه‌ بهتر به مسافران نوروزی در جلسات ستاد اجرایی سفر به تصویب رسیده است.

استاندار همدان با اشاره به راه اندازی میز خدمت با حضور نمایندگان مختلف دستگاه‌های خدمات‌رسان و کمیته‌های ستاد خدمات در مرکز استان و شهرستان‌ها، در جهت پاسخگویی به میهمانان نوروزی گفت:  بیش از ۱۱هزار بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری، اماکن و مراکز اقامتی، خدماتی و صنوف در سطح استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌‌های لازم برای سفر هوشمند و کنترل بیماری کرونا از ابتدای اسفند و ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد در ستاد استان فراهم شده است.

قاسمی فرزاد افزود: ۸۰۰ راهنمای آموزش‌دیده در ایام نوروز برای هماهنگی‌های لازم میهمانان نوروزی در مراکز و محل‌های گردشگری به‌کارگیری شده‌اند.

وی ادامه داد: یک نظر سنجی که سه هزار نفر در آن شرکت داشتند، در راستای تقویت و ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی انجام شد.

مقام عالی دولت در استان گفت: پیش‌بینی اجرای بیش از ۴۰۰برنامه فرهنگی در شهرها و روستاهای استان با هدف معرفی میراث ناملموس، آیین‌ها و رسوم و سنن محلی در دستور کار قرار گرفته است.همچنین ۳۵ هزار نسخه محصولات فرهنگی(کتابچه، راهنمای نوروزی نقشه راه و بروشور معرفی جاذبه‌های گردشگری) چاپ و بین گردشگران توزیع شده است.

وی گفت: تور‌های گردشگری و استان‌گردی با مشارکت دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی هتل‌‌ها و مراکز اقامتی انجام و اجرا شد و ۱۵ موزه و جاذبه‌ گردشگری استان برای بازدید مسافران نوروزی ساماندهی و آماده‌سازی شده‌اند.همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های انجام گرفته، ظرفیت اسکان به تعداد ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر شب، اقامت روزانه، آماده سازی شده است.

استاندار همدان تصریح کرد: ۱۴ بازارچه عرضه سوغات و صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه و اجرای زنده ده رشته صنایع برای مسافران نوروزی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تورهای کارگاه‌گردی نیز برای مسافران نوروزی در استان راه اندازی شده است.

قاسمی فرزاد گفت: بازگشایی غار علیصدر یکی از اقدامات قابل توجهی بود که اخیرا انجام شد و نقش مهمی نیز در جذب مسافران و گردشگران داشت.

وی گفت: نزدیک به ۹۰ تیم پلیس در محورهای ارتباطی استان مستقر شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۱۱۸جایگاه سوخت در شهرها و محورهای ارتباطی استان، در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.و همراهی و هماهنگی خوبی در شهرداری‌های سطح استان و دهیاری‌های روستاهای هدف گردشگری در اجرای برنامه‌های فرهنگی برقرار است.

استاندار همدان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۶فروردین ماه، بالغ بر ۶۷هزار و ۳۰۰ نفر در استان اقامت داشته‌اند و ۳۳۶هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: طی دیداری که با دکتر شالبافیان معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری انجام گرفت، مقرر شد در سال جاری یک رویداد بین‌المللی با همکاری استانداری و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شود.

وی گفت: بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد توسط سامانه‌‌های هوشمند در سطح جاده‌های مواصلاتی استان ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ پایگاه امداد و نجات در جادهای مواصلاتی استان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

image_2022_3_28-8_0_20_296_dP0.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی