استاندار همدان گفت: مادران مؤمن نسل آینده‌ی ایران اسلامی را پرورش می‌دهند

photo5810822619.jpg

استاندار همدان گفت: مادران شهدا نمونه شایسته‌ی مادران انسان‌ساز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، گفت:دشمنان با توجه به نقش حیاتی مادران در جامعه، خانواده و فرزندآوری را با القا فرهنگ منحط غربی، هدف قرار داده‌اند و کاهش جمعیت یک تهدید بزرگ است و باید در نقطه مقابل آن حرکت کرد.

قاسمی فرزاد درمورد تسهیل روند ازدواج جوانان، گفت: یکی از موانع فرهنگی ازدواج، هزینه‌های تشریفاتی و غیرضروری است که جوانان را دچار مشکل و سختی می‌کند و فرهنگ عمومی در خصوص امر ازدواج باید اصلاح شود و با حذف تشریفات اضافه، شرایط ازدواج جوانان تسهیل گردد.

استاندار همدان در حمایت از کانون خانواده و جوانی جمعیت، گفت: فرمانداران در سطح شهرستان‌ها اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مجدانه پیگیری کنند و پیشگیری از طلاق یکی از مهم‌ترین اقدامات تشکل‌های مردمی شکل گرفته با عنوان صیانت از خانواده است.

قاسمی فرزاد گفت: حمایت از خانواده و توجه ویژه به جوانی جمعیت باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

استاندار همدان درمورد آ سیب های طلاق والدین، گفت : فرزندان اولین قربانیان طلاق زوجین هستند و با طلاق کانون خانواده آسیب می‌بیند. 

استاندارهمدان از تدوین پیش نویس سند جمعیت و فرزندآوری استان خبر داد: پیش‌نویس طرح جمعیت و فرزندآوری استان تهیه شده و به دستگاه‌های مرتبط جهت بررسی و اعلام نظر ارائه شده  و پس از نهایی شدن طرح جمعیت و فرزندآوری استان، دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند.

قاسمی فرزاد در تاکید بر تسهیل فرایند ازدواج، گفت: پیش‌بینی تشویقات مناسب در بحث ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت حائز اهمیت است. 

وی در مورد طرح های تشویقی حمایت از جوانی جمعیت گفت: طبق قانون در صورت تولد فرزند سوم خانواده بعد از ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به سرپرست خانوار یک قطعه زمین اعطاء می‌شود و در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم به بالا دارند، اعطای زمین پیش‌بینی شده است.

مقالم عالی دولت در استان در مورد تخصیص زمین به خانواده های واجد شرایط طرح حمایت از جوانی جمعیت در شهر قهاوند، گفت: در شهر قهاوند زمینی با مساحت ۳۰ هکتار جهت اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است که طراحی و تمهید مقدمات فنی و تفکیک اراضی آن در حال انجام است.

استاندار همدان در پایان گفت: در شهرهای دیگر نیز پیگیر تأمین زمین مناسب جهت واگذاری در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم.

 

photo5809460008.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی