استاندار همدان: ۱۲۰ واحد تولیدی راکد استان احیا شده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، «سیدسعید شاهرخی» در جلسه شورای اداری استان همدان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، افزود: اولویت مدیران اجرایی استان به تاسی از فرامین رهبری و سیاست های دولت  حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و توجه به معیشت مردم است.

وی اظهار داشت: برهمین اساس ظرفیت و منابع موجود با برنامه ریزی منسجم و تنظیم برنامه راهبردی مبتنی بر اسناد بالادستی برای توسعه استان صرف می شود.

وی افزود: سند توسعه استان همدان شامل جذب سرمایه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار با در نظر گرفتن تمامی مزیت ها در قالب برش شهرستانی تهیه و تدوین شده و پروژه های متناسب نیز برای عملیاتی کردن این سند پیش بینی و اجرا شده است.

استاندار همدان گفت: سند توسعه استان میثاقی بین مدیران اجرایی، فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است به نحوی که این سند موجب کاری جهادی و حرکتی هدفمند و برنامه محور برای تحقق اهداف، شده است.

شاهرخی تصریح کرد: بر اساس سند توسعه، سالانه پنج هزار میلیارد تومان در استان همدان سرمایه گذاری و ۲۰ هزار فرصت شغلی مولد و پایدار نیز ایجاد می شود.

وی گفت: ۸۹۸ واحد دارای پروانه در حوزه صنعت معدن، یک هزار و ۵۹۲ واحد در بخش کشاورزی و ۱۳۳ واحد در حوزه میراث فرهنگی و در مجموع ۲ هزار و ۷۱۳ واحد تولیدی در استان همدان فعال هستند.

استاندار همدان گفت: در حال حاضر مساله آب چالش جدی کشور و استان همدان است که در این راستا سه سد سرابی، نعمت آباد و شنجور رزن در چند سال گذشته احداث و به بهره‌برداری رسیده و احداث ۲  سد سرابی تویسرکان و گرین نهاوند نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: در این زمینه با تصفیه فاضلاب شهر همدان، آب موردنیاز نیروگاه شهید مفتح تامین شد و امسال ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به این نیروگاه تخصیص یافته است.

استاندار همدان همچنین از احداث ۲ خط ریلی در شمال و جنوب استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این دو خط ریلی آغاز شده و امسال به یکدیگر متصل می شوند.

شاهرخی تاکید کرد: در حوزه صنعت پتروشیمی نیز کارهای بزرگی در استان انجام شده و یا درحال انجام است که افتتاح پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی، یکی از این اقدامات مهم و چشمگیر است.

وی افزود: در همین ارتباط پروژه احداث و راه‌اندازی پتروشیمی نهاوند و ابن‌سینا نیز در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار دارد.

شاهرخی گفت: در حوزه کشاورزی نیز سطح زیرکشت گلخانه ای استان همدان به ۱۰۷ هکتار افزایش یافته و سالانه ۷۰ هکتار به وسعت گلخانه های استان اضافه می شود.

استاندار همدان تصریح کرد: در یک کلام، استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده به نحوی که درحال حاضر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی  و هشت هزار میلیارد تومان پروژه جهش تولید در مناطق مختلف استان درحال اجرا است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی