به منظور پيشگيري از شيوع ويروس کرونا؛ استاندار: مسافران همدان را به عنوان مقصد گردشگري نوروزي انتخاب نکنند

استاندار همدان با توصيه به شهروندان درباره ممانعت از سفرهاي غيرضروري، از مسافران نوروزي نيز خواست با توجه به شرايط همه گيري ويروس در سطح کشور، اين استان را به عنوان مقصد گردشگري در ايام نوروز انتخاب نکنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، مهندس شاهرخي استاندار همدان، در ستاد مقابله با ويروس کرونا استان همدان، اظهار داشت: ورود مسافران از مبدا شهرهاي نارنجي و قرمز به ديگر استان هاي کشور ممنوع است و تيم هاي پليس از هفته گذشته با استقرار در مبادي ورودي از تردد اين قبيل خودروها در سطح استان همدان جلوگيري کرده و متخلفان اعمال قانون مي شوند.

وي گفت: با توجه به اقدام هاي انجام شده توسط مسئولان عضو ستاد کرونا و همراهي مردم استان، شاهد ثبات در وضعيت به لحاظ ويروس کرونا هستيم که بايد از تلاش همه افراد تشکر کنيم.

وي افزود: تاکنون 61 جلسه ستاد ملي کرونا به صورت ويدئو کنفرانسي، 71 ستاد استاني، 183 جلسه کميته ها و جلسات متعددي در رابطه با مقابله با ويروس کرونا در سطح استان همدان برگزار شده است.

استاندار همدان تاکيد کرد: يکي از کارهاي مستمر و روزانه مجموعه مديريت حاکميتي در استان، برنامه ريزي براي حفظ سلامت شهروندان بوده که بايد اين برنامه ها و اقدام هاي صورت گرفته به عنوان يک تجربه موفق و بهره گيري در زمان هاي مورد نياز ثبت و مکتوب شود.

شاهرخي بيان کرد: به طور حتم مهمترين عامل توفيق در هر کاري به ويژه مديريت و کنترل اپيدمي کرونا، وحدت، همدلي، همگرايي و دلسوزي است و همواره همراهي و همکاري مردم در توفيق برنامه هاي در دست اجرا تاثير مثبت داشته است.

وي ادامه داد: تيم مديريتي استان همدان و شهروندان قدردان تلاش کادر بهداشت و درمان به ويژه شهداي گرانقدر اين حوزه در يکسال گذشته هستند و مي توان تلاش اين مجموعه را به مثابه قله برجسته فعاليت کارکنان علوم پزشکي همدان دانست.

استاندار همدان گفت: نيروي انتظامي و سپاه از ديگر بازوان ستاد استاني مقابله با کمرونا بودند و پرسنل انتظامي استان همدان با وجود ماموريت هاي مختلف و متنوع اما در يکسال گذشته بيش از 150 روز در آماده باش کامل بودند.

شاهرخي با بيان اينکه همراهي کسبه، بازاريان و صنوف در مديريت کرونا هيچگاه از اذهان پاک نمي شود، بيان کرد: با وجود تبليغات انجام شده از سوي معاندان براي تعطيلي واحدهاي صنعتي با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اما اين واحدها در جريان شيوع کرونا با رعايت پروتکل هاي بهداشتي فعال بودند.

وي تاکيد کرد: وضعيت کنوني همدان با ثبات اما شکننده است چرا که در حال حاضر ويروس کرونا نه تنها محيط کار، زندگي و اجتماع را ترک نکرده بلکه به صورت جهش يافته با عنوان ويروس انگليسي فعال شده است.

استاندار همدان افزود: تنها سد پيش روي شيوع ويروس کرونا رعايت بهداشت فردي، توجه به شيوه نامه هاي بهداشتي به ويژه پرهيز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک است تا شاهد شکستن حلقه هاي ويروس کرونا در سطح استان و کشور باشيم.

به گفته شاهرخي، 9 شهرستان استان همدان در وضعيت زرد کرونايي و شهرستان اسدآباد نيز در وضعيت آبي قرار دارد.

وي از شهروندان خواست در ايام پاياني سال و در نوروز از برگزاري دورهمي خانوادگي و شرکت در تجمع ها پرهيز کنند.

استاندار همدان، يکي از سنت هاي حسنه را حضور در آرامستان و فاتحه خواني براي اهل قبور در پنجشنبه و جمعه آخر سال دانست که با اين وجود از شهروندان خواست به منظور پيشگيري از همه گيري ويروس و افزايش شمار مبتلايان و مرگ و مير ناشي از کرونا در روزهاي پاياني سال به آرامستان ها نروند.

وي ادامه داد: فرمانداري ها نيز از امروز نسبت به برنامه ريزي براي اعمال محدوديت هاي ترافيکي اقدام کرده تا روز پنجشنبه و جمعه آخر سال شاهد روانه شدن انبوهي از جمعيت براي زيارت اهل قبور نباشيم.

وي همچنين از خانواده ها خواست در چهارشنبه پايان سال فرزندان خود را مديريت کرده تا به خاطر استفاده از موادمحترقه شاهد حوادث ناگوار ناشي از انفجار اين مواد يا تجمع و شيوع ويروس کرونا نباشيم.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی