در گفت‌وگوی ویژه خبری استاندار مطرح شد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۷۷ پروژه با اعتبار سه هزار ۵۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر در استان

photo_2022-02-05_08-46-43.jpg

استاندار همدان از افتتاح و کلنگ‌زنی 577 پروژه با اعتبار سه هزار ۵۶۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، در بخش دیگری از گفت‌وگوی ویژه خبری خود، گفت: مهم‌ترین مشکل ما در استان همدان، این است که بیش از ۱۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی داریم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: برای اشتغالزایی در استان همدان باید واحدهای راکد را فعال کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۵۷۷ پروژه در دهه فجر، افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، توضیح داد: ۵۰۳ پروژه در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و ۷۴ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار را در بر گرفته‌است.

استاندار همدان ادامه داد: سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان برای پروژه‌هایی که افتتاح خواهند شد و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کلنگ‌زنی‌ها پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در میان ۵۰۳ پروژه‌ای که دهه فجر افتتاح خواهد شد، ۸۳ پروژه اقتصادی و ۴۱۰ پروژه، عمرانی است که ۱۵ درصد پروژه‌های عمرانی به حوزه‌های فرهنگی و آموزشی اختصاص دارد.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سلامت، گفت: همت دولت در حفظ سلامتی مردم و مقابله با کروناست و توفیقاتی حاصل شده اما باید پروتکل بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و تزریق واکسن در اولویت قرار بگیرد.

وی بیان کرد: مشکلی که در پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان وجود دارد مربوط به مقاومت خاک است که یا باید زمین جابه‌جا شود یا با موافقت افراد، مقاومت خاک را افزایش بدهند.

استاندار همدان در رابطه با تغییر شیوه‌های کشاورزی در استان، مطرح کرد: ما از شیوه و روش‌های سنتی باید فاصله بگیریم و باید توجه ویژه به کشت گلخانه‌ای داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ۲۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ایجاد شده و از مدیرانی در جهاد کشاورزی استفاده می‌کنیم که به دانش بنیان کردن، اعتقاد داشته باشد.

وی در رابطه با وضعیت اقدام ملی مسکن در همدان، توضیح داد: چهار هزار و ۸۰۰ نفر از دولت قبل، مبالغی را واریز کرده بودند و تکلیف آن‌ها مشخص نبود. پیش‌بینی‌ما این است که ۱۰۰ هزار مسکن ملی در چهار سال در کل استان، ساخته شود.

استاندار همدان، ادامه داد: در سطح شهرستان‌ها با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، زمین پیش‌بینی شد و برخی شهرستان‌ها از پروژه‌ی بدون متقاضی مسکن مهر استفاده می‌کنند و مشکل ما در تامین زمین مربوط به شهر همدان بود.
قاسمی‌فرزاد گفت: برای حل مشکل کمبود زمین در استان، الحاق اراضی ۶۸۰ هزار هکتاری که سند به نام دولت است را در دستور کار قرار دادیم که برای این کار باید طرح جامع را پیگیری می‌کردیم که مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ساخت مسکن، پروژه بزرگی است و ما نمی‌خواهیم تجارب مسکن، تکرار شود و باید از شرکت‌های بزرگ و توانمند استفاده کرد.

استاندار همدان در رابطه بحران کمبود آب در همدان، گفت: کمبود آب و خشکسالی از مشکلاتی است که اگر مدیریت نشود به بحران تبدیل می‌شود. ۷۰ درصد آب همدان صرف کشاورزی می‌شود و فقط ۱۰ درصد برای آب شرب است و در اغلب شهرستان‌ها مشکل داریم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تدابیری اتخاذ شده که آب از سد تالوار به همدان، منتقل شود در حال حاضر خروجی سد اکباتان از ورودی سد بیشتر است و باید مصرف بهینه شود.

وی در رابطه با اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، بیان کرد: در حوزه فرهنگ عمومی آنچه مورد نظر ماست، توجه به بنیان خانواده، زنان، نوجوانان و جمعیت است‌.

استاندار همدان تاکید کرد: رسانه‌ها به عنوان مجموعه فرهنگ ساز باید در رابطه با آنچه مورد هدف در فرهنگ است و مورد هجمه قرار گرفته، توجه ویژه داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد در رابطه با شرایط انتصاب مدیران در استان، توضیح داد: توانایی، اهلیت، پتانسیل، ظرفیت، عملکرد خوب و کارنامه درخشان برای ما شرط است، چه ایرادی دارد از ظرفیت افرادی که تخصص، تعهد و سلامت نفس و اخلاق دارند، استفاده کنیم؟

وی با اشاره به از سرگیری مجدد فعالیت فرودگاه همدان، بیان کرد: در اوایل اسفند، پرواز همدان به کیش و در اواسط اسفند، پرواز همدان به مشهد، دایر خواهد شد اما می‌تواند ناپایدار باشد ولی اگر یک ایرلاین در همدان داشته باشیم، راه حل اساسی مشکل ما خواهد بود.
استاندار همدان با اشاره به ظرفیت توریسم سلامت در همدان، اظهار کرد: با یکی از افراد در کنسولگری اربیل صحبت کردیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا شهرک سلامت را با کمک بخش خصوصی در همدان، ایجاد کنیم و با توجه به اینکه ظرفیت پزشکی بالاست، توریسم سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد.

قاسمی‌فرزاد در رابطه با نرخ بیکاری در استان، بیان کرد: نرخ بیکاری استان همدان، هشت درصد مطرح شده اما من فکر می‌کنم بیشتر باشد چون نتایج سرشماری جدید هنوز اعلام نشده تا بتوانیم دقیق بررسی کنیم.

وی در رابطه با مشکلات معادن در همدان، گفت: مطلقاً با خام فروشی موافق نیستم و محصولات باید فرآوری شود و از همه سرمایه‌گذارانی که در فرآوری معادن، ورود کنند استقبال می‌کنیم و در رابطه با محدودیت پهنه‌های معادن نیز در نامه‌ای به وزیر صمت اعلام کردیم که تکلیف ما را مشخص کنند.

استاندار همدان در رابطه با تعطیلی غار علیصدر، گفت: علت تعطیلی غار علیصدر به دلیل شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی