‍ استاندار همدان: دولت سیزدهم سن مدیریتی را 16 سال کاهش داد

photo_2022-03-15_18-17-20.jpg

استاندار همدان با بیان اینکه دولت سیزدهم، نگاهی متفاوتی به جوانان دارد گفت: آیت الله رئیسی دولت خود را دولت انتقالی از نسل گذشته به نسل جوان می‌داند و به دنبال این است که نسل مدیریتی تربیت کند که نیرویی جوان شئونات کشور را به دست بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جشن روز جوان و تجلیل از جوانان برتر استان همدان گفت: حضور در جمع جوانان مایه مسرت و خوشحالی است به طوری که این جمع مایه خیر و برکت بوده و نباید خودمان را از آن محروم کنیم.

وی با بیان اینکه جوان در درون خود از یک نیروی لایزال الهی که همان استعداد نهفته‌ای است اظهار کرد: برخوردارند و  می‌توانند با شکوفا کردن آن  اقدامات محیرالعقولی را به منصه ظهور برساند، همانطور که تا کنون حماسه‌های متعددی را خلق کنند. 

‍ استاندار همدان  با اشاره به اینکه به عنوان مثال شاهد حماسه‌های بی شمار جوانان در دوران دفاع مقدس بودیم افزود:  این جوانان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی تمامی معادلات جهانی اعم از علوم اجتماعی و بشری را بر هم زدند.

وی با بیان اینکه شاید  همه ما در دوران تحصیل با  واژه‌هایی چون  فداکاری و ایثار آشنا شدیم،  اما مفهوم آن چندان واضح نبوده است تصریح کرد:  آنچه که به عنوان فرد فداکار به ما معرفی می کردند یا ریزعلی خواجوی بود و یا آن پتروس پسر بچه کوچک  که شهری را نجات داده است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد:  ضمن ارج نهادن به اقدامات این افراد، ما در دوران دفاع مقدس جوانانی را شناختیم که همچون کوه استوار ایستادند و جان شیرین خود را برای دفاع از ارزش‌ها بدون لحظه‌ای درنگ فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان حماسه آفرین در شب‌های عملیات زمانی که به میدان مین می‌رسیدند، تن و بدن خود را سپری بر سیم خاردار و مین می‌کردند تا سربازان اسلام از روی آنها عبور کنند. در کجای دنیا این چنین فداکاری دیده شده است؟

استاندار همدان گفت: همین جوانان و عزیزان هستند  که به رهبری امام خمینی(ره) کشور را  از گزندهای  بزرگ نجات دادند و اجازه ندادند که دشمنان قسم خورده ما با تجلی در صدام، ایران اسلامی را نابود کنند.

وی افزود: پس از هشت سال دفاع مقدس به مدد جوانان، توکل به خدا و توفیق و ترغیب مقام معظم رهبری جوانان حماسه ها آفریدند و کشور با رشد و پیشرفت بسیاری  مواجه شد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: بیشترین توجه را مقام معظم رهبری به جوانان دارد به طوری که هر ساله با جوانان و دانشجویان  جلسه دارند و این نشان از اهمیت جوانان دارد. ما نیز به تأسی از مقام عظمای ولایت باید قدردان  نیروی خلاق، فکور و توانای کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر همین مبنا است که دولت سیزدهم، نگاهی متفاوتی به جوانان دارد ادامه داد: آیت الله رئیسی دولت خود را دولت انتقالی از نسل گذشته به نسل جوان می‌داند و به دنبال این است که نسل مدیریتی تربیت کند که نیرویی جوان شئونات کشور را به دست بگیرند.

استاندار خاطرنشان کرد: ما در عرصه‌های مختلف استان از جوانان شایسته استفاده کرده و در ادامه نیز از وجود آنها بهره خواهیم برد.  از میان جوانان فرمانداران زیر 40 سال بسیاری در استان داریم.

وی گفت: به تازگی در شهرستان ملایر که سرشار از استعدادهای بیکران و خواستگاه هنر و صنعتی چون مبل و منبت است، یک جوان 38 ساله به عنوان فرماندار برگزیده شد. پیش از این نیز در رده‌های مدیریتی استان از جوانان توانمندی بهره بردیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: مهمترین مسأله‌ای امروز ما، جمعیتی است که پا در کهنسالی نهاده است و ما باید توان خود را بگذاریم و اجازه ندهیم که با جامعه‌ای پیر مواجه شویم.

وی افزود: واقعیتی که در کشورهای اروپایی رخ داده این است که نسل پویاو جوان آنها رو به کاهش نهاده و مردم کشورهای آسیایی به ویژه کشورهای در حال جنگ به آن کشورها مهاجرت می‌کنند.  این اتفاقات باعث می‌شود که تغییر فرهنگی و ماهیتی به تدریج در بطن این جوامع رخ دهد.

استاندار همدان تصریح کرد: ضمن احترام به پیشکسوتان باید نسل جوان را تقویت کنیم. متأسفانه ازدواج به دلیل تشریفات بیهوده آنچنان سخت شده که نمی توان جوانان را به ازدواج سوق داد. این در حالی است که آنچه در سنت پیامبر اسلام آماده و درباره حضرت فاطمه انجام شده، سادگی است و این باید برای ما الگو و نمونه باشد.

وی ادامه داد: برای انجام امر مقدس ازدواج باید از برگزاری  جشن‌های مجلل، جهیزیه سنگین و  پس ازآن سیسمونی چشمگیر بچه  که اکثر خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند، خودداری کرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بنابراین باید فرهنگسازی لازم توسط  آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه‌ها و  تشکل‌های مردم نهاد به منظور تحقق ازدواج آسان صورت گیرد.

وی گفت: امروز در جمع 15 زوجی  هستیم  که در سرآغاز دوره  جوانی ازدواج کردند و صاحب فرزند شدند. باید به این افراد تبریک گفت چرا که امر خداپسندانه ازدواج و تشکیل خانواده  را بر طبق آیین دینی انجام دادند.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: مقام معظم رهبری بر فرزند آوری تأکیدبسیاری دارند و انشاالله در سال آینده شاهد حضور صدها نفر  در این جمع باشیم.

photo_2022-03-15_18-17-17.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی