استاندار همدان: میانگین امنیت غذایی استان به نسبت کشور، وضعیت بهتری دارد

photo_2022-02-10_12-58-24.jpg

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، در دیدار با علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، گفت: حمایت‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی از بخش کشاورزی استان را خواهانیم

استاندار همدان گفت: امنیت غذایی یکی از ارکانِ مهم شئون امنیت، محسوب می‌شود. در زمینه ذخایر غذایی و کالاهای مورد نیاز استان در این راستا، در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: میانگین امنیت غذایی استان به نسبت کشور، وضعیت بهتری دارد.

وی گفت: حمایت‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی از بخش کشاورزی استان را خواهانیم.

قاسمی‌فرزاد، در ادامه با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان گفت: با توجه اهمیت و گستردگی کشاورزی در استان، ضرورت دارد که بهره‌وری آب افزایش یابد؛ زیرا همدام ظرفیت برداشت آب غیر تخصصی و حساب نشده را ندارد؛ بنابراین ضرورت دارد به سمت اصلاح الگوی کشت و اتخاذ الگوی کشت مناسب حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: بدون شک با توجه به بحران آب، دوران آبیاری‌های سنتی و غرق‌آبی گذشته است.

وی تاکید کرد: ضروری است که وزارت جهاد کشاورزی در یک طرح‌ریزی کلان و تخصصی با توجه به شرایط آب‌های زیرزمینی تغییر الگوی کشت را برای پهنه‌های مختلف کشور در دستور کار قرار دهد.

استاندار همدان اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در استان باید طی یک برنامه‌ریزی جدی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به راه‌اندازی کارخانجات دارویی و زنجیره‌هایی تولیدی که در استان در حال شکل‌گیری است، باید این الگوی گشت مناسب‌سازی شود. کشت کلزا، زعفران و گیاهان دارویی از جمله موارد و مصادیقی هستند که توجه مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

وی در پایان گفت: بالفعل کردن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهضت گلخانه‌ای در استان، می‌تواند نقش مهمی در توسعه این بخش از کشاورزی در استان، داشته باشد.

photo_2022-02-10_12-58-22.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی