معاون استاندار همدان: فرایند تصویب طرح جامع همدان در شورای شهر طولانی شده است

 hamedanjavan.ir.jpg

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: مراحل تایید فرایند تصویب طرح جامع همدان در شورای شهر طولانی شده و امید است شورای شهر موارد مد نظر خود را اعلام کند تا اراضی که برای ساخت مسکن پیش‌بینی شده است در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، فرزاد تیموری عصر امروز در جمع خبرنگاران در مورد طرح جامع شهر همدان، اظهار داشت: یک ماه پیش طرح جامع از جانب کمیته فنی ماده 5 تصویب شد قرار شد که برای تایید به شورای اسلامی شهر فرستاده شود و در حال حاضر قریب به یک ماه است که طرح جامع به شورای شهر ارسال شده و متاسفانه تاکنون علی‌رغم اینکه چندین جلسه در شورای شهر تشکیل شده است به جمع‌بندی نرسیدند و نتوانسته‌اند نظر بدهند و باعث شده طرح جامع عقب بیفتد.

وی افزود: بعد کارشناسی بر مباحثی که در جلسات داشته‌اند حاکم نبود و بیشتر موارد حاشیه‌ای مطرح شده است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بخشی از نهضت ملی به طرح جامع شهر باز می‌گردد، گفت: در طرح جامع پهناهایی به عنوان ذخیره مسکونی در نظر گرفته شده که به شهر الحاق شود و بتوانیم بحث تامین زمین را انجام دهیم.

تیموری با بیان اینکه در رابطه با بحث نهضت ملی مسکن در 32 شهر استان و همچنین مسکن‌های روستایی جلسات تجمیعی نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود، گفت: در مساکن روستایی مشکلی نداریم و جلساتی که با بانک‌های عامل داشتیم در بحث معرفی به بانک‌ها و اخذ تسهیلات قول همکاری را دادند و زمین توسط خود متقاضیان تامین می‌شود و با ارائه تسهیلات بحث نوسازی روستایی اتفاق می‌افتد.

به گفته وی از 32 شهر موجود در 13 تا 14 شهر مشکل زمین نداریم و زمین تامین و واگذار شده است، یک هزار و 502 واحد مسکن ناتمام در شهرهایی همچون کبودراهنگ، ورزول، گیان، گل تپه، فامنین ، سرکان مساکن مهر ناتمام داشتند که با پیگیری انجام شده این تعداد از مسکن‌ها از بلاتکلیفی خارج شد و واگذاری و ثبت به نام افراد در حال انجام است، حتی در برخی از شهرها واحدهای مازاد نیز وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار همدان در مورد بحث تامین زمین جهت نضت ملی مسکن در شهر همدان، بیان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی اراضی 680 هکتاری مجاور شورین بود که سند تک برگ به نام دولت وجود داشت و سندی که در اختیار بود منجر شد که طرح جامع و طرح تفصیلی برای آن تهیه شود و در کمیسیون 5 ماده تصویب شد و پیش‌بینی می‌شود در این اراضی بیش از 80 هزار واحد را بتوانیم ایجاد کنیم با این که کل نیاز شهر همدان 27 هزار واحد بود که حتی برای چند دوره دیگر نیز قابلیت ثبت نام مجدد داشت.

تیموری ادامه داد: علی‌رغم اینکه سند به اسم دولت بود افرادی شکایت‌های حقوقی را مطرح کردند و موفق شدند رای علیه اداره کل راه و شهرسازی بگیرند و با بررسی‌های انجام شده اعلام شد در آن محل بحث نهضت ملی مسکن ادامه پیدا نکند و شورای عالی معماری شهرسازی مصوبه الحاق 680 هکتار را لغو و ابطال کرد و تاکید کردند بر روی شهر جدید اکباتان سرمایه‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: طرح جامع شهر اکباتان قبلا تصویب شده بود و به تایید شورای عالی شهر سازی رسیده بود و طرح تفصیلی با مساحت حدود یک هزار و 200 هکتار تایید شد و در جلسه کمیسون ماده 5 تصویب شد جلسات مستمری با هیئت مدیره شهر پرند داریم که متولی شهر جدید اکباتان شدند تا تشکیلات هیئت مدیره خود را ایجاد و پیگیری کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: در پهنه حداقل 400 هکتاری بحث تامین زمین را داشته باشیم تا حداقل زمین‌هایی که مدنظر داریم به صورت تفکیکی در اختیار چند نفر به عنوان قرار داده شود و کار ساخت را خود متقاضیان پیش ببرند.

تیموری با بیان اینکه چند پروژه در حال ساخت است، افزود: مجتمع 480 واحدی بلوار شهید همدانی کنار شهرک فرهنگیان بحث تثبیت خاک و مشکلاتی که داشت خوشبختانه برطرف شده و مسائلی که با نظام مهندسی داشتند حل شده و از چند روز قبل بحث بتن‌ریزی شروع شده است.

وی در مورد سایر شهرستان‌های استان اظهار داشت: در شهرهای نهاوند، کرفس، رزن به تعداد کافی زمین تامین و واگذار شده است و ساخت واحدها در حال انجام است.

تیموری با اشاره به اینکه در اسدآباد دو پهنه زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده، بیان کرد: به محض توافق با مالکین در یکی از پهنه‌ها حدود یک هزار و 300 واحد مسکن به صورت گروه ساخت واگذار می‌شود که به صورت گروه ساخت واگذار می‌شود.

به گفته وی در شهر ملایر پروژه‌های 502 واحدی کنار دریاچه کوثر و مجتمع 140 واحدی در مجاورت آن شروع به ساخت شده است و یک پهنه نیز به عنوان شهرک جدید به مساحت حدود 800 هکتار در حال توافق با مالکین است که به ملایر اضافه شود و تا چندین سال نیاز زمین برای طرح‌های تامین مسکن در شهر ملایر جوابگو خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: در شهر تویسرکان پروژه شهرک فرهنگیان در حال اجرا است که الان قطعات تفکیکی انجام شده و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

تیموری ادامه داد: دو مجتمع در کنار شهرک قائم در حال ساخت است یکی مجتمع 70 واحدی و دیگری مجتمع 30 واحدی که برای 30 واحد متقاضیان معرفی شدند و برای مجتمع 70 واحدی اعلام شده متقاضیان آورده خود را واریز کنند در این صورت واحد به نام متقاضیان ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: یک زمین دیگر حدود 15 هکتار ارز اراضی منابع طبیعی شناسایی شده و در حال تهیه نقشه است تا با اجرا شدن آنها تمامی نیازهای تویسرکان تامین خواهد شد و برای سال‌های آتی نیز زمین باقی می‌ماند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی