انتخابات شوراهاي اسلامي در 918 روستا و32 شهر استان همدان برگزار مي‌شود

رييس ستاد انتخابات استان همدان گفت: ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي در 918 روستا و 32 شهر اين استان برگزار مي‌شود.

مصطفي آزادبخت، معاون سياسي استاندار همدان، با اشاره به انتخابات پيشرو، گفت: نام‌نويسي داوطلبان شوراي اسلامي شهر همزمان با سراسر کشور از 20 اسفند در اين استان آغاز شده و 26 اسفند ماه به پايان مي رسد.

وي اضافه کرد: در شهر همدان 11 نفر براي عضويت در شوراي شهر انتخاب مي شوند همچنين شهرهاي ملاير، نهاوند، اسدآباد و تويسرکان شوراي شهر هفت نفره و 27 شهر ديگر اين استان نيز داراي شوراي شهر پنج نفر هستند و در مجموع 174 نفر در 32 شهر استان انتخاب مي شوند.

رييس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: از25 فرايند انتخابات 24 فرايند به صورت الکترونيکي و يک فرايند يعني شمارش آرا به صورت دستي برگزار مي شود البته در هفت کلان شهر کشور تمامي فرايند انتخابات1400 الکترونيکي است.

آزادبخت با بيان اينکه همه شعب ثبت نام و اخذ راي اين استان مجهز به دستگاه احراز هويت هستند ادامه داد: فرمانداران و بخشداران 30 نفر از معتمدان را همزمان به هيات هاي نظارت معرفي و اعضاي هيات هاي اجرايي از بين آنها انتخاب مي شود.

وي افزود: فرمانداران و بخشداران براي تشکيل هيات اجرايي پنج روز مهلت دارند که اين زمان از 18 اسفند آغاز شده است با اين وجود اغلب فرمانداران فرايند تشکيل هيات اجرايي انتخابات 1400 را نهايي کرده اند.

رييس ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: نامنويسي داوطلبان شوراهاي اسلامي روستا از16 فروردين سال آينده آغاز و به مدت هفت روز ادامه مي يابد.

آزادبخت افزود: در 918 روستاي استان همدان و 2 تيره عشايري «جمور» و «ترکاشوند» انتخابات شوراي اسلامي روستا برگزار مي شود که روستاهاي تا يک هزار و 500 نفر جمعيت داراي شوراي سه نفره و روستاهاي بالاي يک هزار و500 نفر جمعيت داراي شوراي پنج نفره هستند.

وي اضافه کرد: بر اين اساس 106 روستاي استان همدان داراي شوراي روستاي پنج نفره و 812 روستا داراي شوراي روستاي سه نفره هستند و در نهايت2 هزار و 966 نفر به عنوان شوراي اسلامي روستا انتخاب مي شوند.

رييس ستاد انتخابات استان همدان گفت: با احتساب 174 عضو شوراي اسلامي شهر در مجموع شمار منتخبان ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان همدان به سه هزار و 140 نفر مي رسند.

آزادبخت ادامه داد: همچنين نامنويسي از داوطلبان اولين انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه بهار و کبودراهنگ از هشتم فروردين سال آينده آغاز شده و به مدت 6روز ادامه دارد.

وي افزود: ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات ميان دوره اي مجلس به صورت غيرحضوري يا با مراجعه به حوزه اصلي که فرمانداري شهرستان بهار است صورت مي گيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري همدان اظهار داشت: با توجه به شروع ثبت نام از داوطلبان شوراي اسلامي شهرها، بلافاصله اسامي اين افراد در اختيار مراجع چهارگانه قرار گرفته و آنها پس از استعلام هاي مورد نياز 10 روز مهلت براي پاسخ دادن دارند.

آزادبخت با بيان اينکه وجود مشکلاتي در جامعه را مي پذيريم اظهار داشت: دولت براي خدمت به مردم هيچ کوتاهي نکرده براي نمونه دهه فجر امسال با وجود تحريم هاي ظالمانه دشمن طرح هاي خوبي در استان همدان بهره برداري شد.

وي گفت: تحريم ها با هدف نااميد کردن مردم به عنوان پايه هاي اصلي نظام بوده اما ملت ايران با پي بردن به دسيسه هاي دشمن همواره آنها را خنثي کردند با اين تفاسير به طور حتم با حضور چهره هاي جديد در انتخابات و برنامه هاي خوب ارائه شده از سوي دولت، شاهد حضور مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي خواهيم بود.

رييس ستاد انتخابات استان همدان افزود: شمار راي دهندگان در برخي از شعب در انتخابات هاي گذشته بالا بوده بنابراين براي پيشگيري از تجمع و شيوع کرونا، شعب موجود در اين مناطق افزايش يافته و در مجموع افزايش 10 درصدي شعب اخذ راي استان همدان در انتخابات 1400 مدنظر است.

آزادبخت ادامه داد: طبق آخرين آمار ارائه شده از سوي علوم پزشکي همدان عامل 33 درصد ابتلا به کرونا تجمع و 67 درصد مابقي حضور در دورهمي ها بوده است بنابراين به کانديدا ها توصيه مي شود براي پيشگيري از هر گونه تجمع و دورهمي از فضاي مجازي و ظرفيت رسانه ها و نشريات براي تبليغ استفاده کنند.

وي خاطر نشان کرد: وزارت کشور به منظور جلوگيري از تجمع در محل هاي نامنويسي داوطلبان انتخابات 1400 شيوه هاي مختلفي از جمله ثبت نام از طريق استفاده از نرم افزار، رايانه، دفاتر پيشخوان و در نهايت حضور در فرمانداري را پيش بيني کرده است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی