نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان اعلام شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، مصطفی آزادبخت معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان همدان، گفت: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان واجدشرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۶۵۰ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۴۵.۶ درصد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

وی افزود: براساس نتایج حاصله، میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این استان به ترتیب حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ۴۴۰ هزار و ۸۴۷ رای، عبدالناصر همتی ۶۲ هزار ۹۸۹ رای، محسن رضایی ۵۳ هزار و ۲۶۲ رای و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۲۰ هزار و ۶۲۶ رای است.

به گفته آزادبخت، میزان مشارکت مردم شهرستان ها در انتخابات ریاست جمهوری نیز شامل شهرستان همدان ۳۹.۶ درصد، ملایر ۴۳ درصد، نهاوند ۵۱.۷ درصد، تویسرکان ۴۹.۷ درصد، کبودرآهنگ ۵۰.۹ درصد، اسدآباد ۵۰.۵ درصد، بهار ۴۹.۴ درصد، رزن ۵۲.۸ درصد، فامنین ۵۶.۵ درصد و درگزین ۵۵.۳ درصد برآورد شده است.

رییس ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: در نتیجه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز  "فتح الله توسلی" با کسب ۳۶ هزار و ۲۹۳ رای حائز اکثریت آرا شده و به عنوان نماینده مردم این ۲ شهرستان راهی مجلس شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت ۷ صبح روز گذشته همزمان با سراسر کشور و ۱۳۳ کشور دنیا در استان همدان برگزار شد و به دلیل شرایط کرونایی و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اخذ رای از مردم تا ساعت ۲ بامداد تمدید شده بود.

اگرچه ساعت ۲ بامداد درهای شعبه های اخذ رای بسته شد اما افرادی که در محل شعبه حضور داشتند به داخل هدایت شده و از همه آنها به طور کامل رای گیری شده است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی