۶۵۸ صندوق الکترونیک در انتخابات شورای شهر همدان استفاده می‌شود

همدان- ایرنا- مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت که فرآیند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان به صورت تمام الکترونیک است که برای اجرای آن ۶۵۸ صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

«محمدحسن میرزایی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱۲ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات شورای شهر همدان در نظر گرفته شده که هر شعبه مجهز به سه صندوق اخذ رای الکترونیکی خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۰ صندوق برای آموزش مجریان و کاربران انتخابات به همدان اختصاص داده شده که پس از اتمام دوره آموزشی این صندوق ها تحویل وزارت کشور شده و ۶۵۸ صندوق تمام الکترونیک اخذ رای را تحویل می گیریم.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۲۲ صندوق اخذ رای تمام الکترونیک به عنوان رزرو و پشتیبان در نظر گرفته شده تا در صورت بروز مشکل، از این صندوق ها به عنوان جایگزین استفاده شود.

به گفته میرزایی، شهروندان همدانی برای شرکت در انتخابات شورای شهر، ابتدا باید کد نامزد مرودنظر خود را یادداشت کنند تا پس از احراز هویت و دریافت کُد استعلام، زمان ثبت کد چهار رقمی مربوط به نامزدها در فرایند انتخابات الکترونیکی دچار مشکل نشوند.

وی افزود: برای آموزش و آشنایی شهروندان با نحوه استفاده از صندوق تمام مکانیزه اخذ رای، ۲۰ صندوق اخذ رای آموزشی در ادارات، بازار، محل برگزاری نماز جمعه و محوطه آرامگاه بوعلی سینا مستقر شده و آموزش لازم به شهروندان ارائه می شود.

مسِئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه چهار نفر از کارشناسان استانداری در دوره آموزشی ویژه صندق های مکانیزه اخذ رای وزارت کشور شرکت کردند، اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده، متوسط رای در هر شعبه ۶۵۸ تعرفه است که بر این اساس با توجه به برگزاری مکانیزه انتخابات شورای شهر همدان، میزان و تراکم رای در شعب مختلف بررسی و برای آنها برنامه ریزی مناسب انجام خواهد شد.

به گفته وی، برای رفع مشکلات احتمالی در شعب مکاینزه اخذ رای نیز برنامه ریزی شده به نحوی که برای هر پنج شعبه در شهر همدان یک سرگروه برای پیگیری و رفع مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است.

میرزایی تصریح کرد: در فرآیند رای گیری الکترونیک، پس از وارد کردن کُد ملی در دستگاه احراز هویت و استعلام لازم، کد استعلام برای فرد صادر و سپس فرد کُد نامزد مورد نظر خود را درج می کند و پس از اتمام رای گیری دکمه پایان را فشار می دهد که البته امکان اصلاح، بازگشت به وضعیت نخست و دادن رای ممتنع نیز در این فرآیند پیش بینی شده است. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی