معاون استاندار همدان: سفر رییس جمهور فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را پیش روی همدان می‌گشاید

169734849.jpg

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: سفر رییس جمهور و اعضای دولت به همدان، فصل جدید و یک برنامه اساسی را در ابعاد مختلف عمرانی، اقتصادی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی همدان می‌گشاید.

ظاهر پورمجاهد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش از سفر رییس جمهور به استان همدان با همکاری بخش های مختلف وضعیت موجود  استان در حوزه های عمرانی، اقتصادی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی بررسی و درخواست ها نیز بر این مبنا تنظیم و در جلسات کارشناسی طرح موضوع شده است.

وی با بیان اینکه در همین ارتباط و در حوزه اقتصادی بر روی چهار سر فصل کار شده است، افزود: نخست اعتبار عمرانی مورد نیاز برای استقرار و توسعه زیر ساخت ها نظیر آب، برق، گاز، تلفن و راه در شهرک ها و نواحی صنعتی، شهرک های گلخانه ای و در سایت های صنعتی و کشاورزی است که در این رابطه نیاز دستگاه‌ها احصا و در اختیار معاونت عمرانی استانداری همدان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: در گام دوم طرح های تولیدی نیازمند تسهیلات بانکی از دستگاه های اجرایی استان همدان همچون صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، راهداری و حمل و نقل، بهداشت و درمان و دیگر دستگاه های مربوطه دریافت و به نهاد ریاست جمهوری اعلام شد.

پورمجاهد ادامه داد: میزان تسهیلات مورد نیاز این طرح ها حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که باید در این راستا بین دستگاه های اجرایی و بانک های عامل تفاهم اولیه منعقد شود و طبق این فهرست با بانک های کشور نیز مذاکره های لازم انجام و منتظر اعلام رسمی درباره میزان پذیرفته شده و تصویب آن در سفر هیات دولت به استان همدان هستیم.

به گفته وی، همچنین سومین سرفصل حوزه اقتصادی استان همدان، ارائه مجوز ۱۰ هزار میلیارد تومانی به طرح های بزرگ دارای سابقه و مجوز اجراست که زمین مورد نیاز برای سرمایه گذار و سایت مورد نیاز برای استقرار واحد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: برای این قبیل طرح ها پیشنهاد شده که از محل هلدینگ ها و موسسات مالی کشور نظیر طرح های شستا، ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، هلدینگ های زیر مجموعه وزارت دفاع و شرکت های زیر ساختی وزارت صمت، اعتبار موردنیاز تامین شود.

پورمجاهد اظهار داشت: لیست این واحدها در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و پس از مذاکره، این نهاد با سازمان ها و دستگاه های مربوطه مکاتبه کرده است.

وی اظهار داشت: سرفصل چهارم حوزه اقتصادی نیز مربوط به موضوعاتی است که در کشور و استان همدان مشکلاتی را ایجاد کرده است و مصوبه دولت در این محل می تواند گره گشا و راهگشا باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: در این باره ۱۷ مورد پیشنهاد مطرح شده تا به عنوان مصوبه دیده شود که شامل زیر ساخت ها، منابع و مصارف سیستم بانکی، بیمه قالیبافان، تعرفه آب در حوزه کشاورزی، استعلام های کسب و کار و امثالهم است.

پورمجاهد اضافه کرد: این ۱۷ موضوع در نشست با مقامات نهاد ریاست جمهوری مطرح و درخواست شد که از وزارتخانه های مربوطه نیز پیگیری های لازم انجام شود که امید می رود به تناسب توجه دولت و منابع در اختیار دولت، بتوان از سقف بالای از این شرایط بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: برای تامین تسهیلات سیستم بانکی با توجه به نقش مهم منابع و مصارف، از دولت درخواست خط اعتباری ویژه ۱۰ هزار میلیارد تومانی شده که از سوی بانک مرکزی به استان همدان داده شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی