به گزارش روابطعمومی فرمانداری شهرستان نهاوند، مجتبی بیرانوند فرماندار نهاوند به همراه معاون فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از طرح احداث شبکههای فرعی آبیاری و زهکشی در حوزه نهر شعبان بازدید کرد. در این بازدید بیرانوند با اشاره به اهمیت این طرح در توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی گفت: اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در این منطقه به طول ۱۲ کیلومتر، نقش مهمی در ساماندهی و بهرهوری منابع آب و افزایش تولیدات باغی دارد. وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در حال اجراست و با تکمیل آن، بیش از ۱۰۰۰ هکتار از باغات مناطق کوهانی و جهانآباد از مزایای آبرسانی و مدیریت بهینه منابع آب بهرهمند خواهند شد. فرماندار نهاوند همچنین بر تسریع در روند اجرای پروژه و بهرهبرداری هرچه سریعتر از آن تأکید کرد و گفت: تکمیل این شبکهها گامی مؤثر در حمایت از کشاورزان، صرفهجویی در منابع آبی و توسعه پایدار بخش کشاورزی شهرستان نهاوند است.

