در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان نهاوند، مجتبی بیرانوند فرماندار شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه، این ایام را فرصتی ارزشمند برای الگوگیری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و گفت: مدیران دستگاهها باید رعایت شئونات و برگزاری مراسم متناسب با این ایام را در اولویت برنامههای فرهنگی خود قرار دهند. وی با قدردانی از حضور پرشور و آگاهانه مردم و دانشآموزان در راهپیمایی یومالله ۱۳ آبان افزود: این حضور نشانه بصیرت، ایمان و وفاداری مردم نهاوند به آرمانهای انقلاب اسلامی است. فرماندار نهاوند در ادامه با تأکید بر نقش محوری زنان در خانواده و جامعه گفت: مقام معظم رهبری زن را محور خانواده و خانواده را محور جامعه میدانند. بانوان، نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل میدهند و نیم دیگر نیز از همین قشر تأثیر میپذیرد؛ ازاینرو توجه به نقش زنان در توسعه، شرط دستیابی به پیشرفت متوازن در شهرستان است. بیرانوند از کلنگزنی دومین پارک بانوان نهاوند در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و این اقدام را گامی مؤثر در جهت ارتقای نشاط اجتماعی بانوان دانست. وی همچنین بر ایجاد بازارچههای روستایی و شهری ویژه بانوان با محوریت تعاونیها و حمایت از بانوان کارآفرین تأکید کرد. فرماندار نهاوند در پایان با دعوت از بانوان برای مشارکت فعال در عرصههای تصمیمسازی و انتخابات شوراها تصریح کرد: زنان متخصص و توانمند میتوانند نقش مؤثری در مدیریت شهری و توسعه محلی ایفا کنند. همچنین تقویت فرهنگ فرزندآوری و حمایت از خانواده باید از محورهای اصلی برنامهریزی دستگاهها باشد، چراکه آینده جامعه در گرو تحکیم بنیان خانواده و حمایت از مادران است.

